Over vakfietsen

Bij Vakfietsen in Zwolle krijgen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans om werkervaring op te doen en kunnen ze worden opgeleid tot fietsenmaker. In onze fietsenwerkplaats/leerplek recyclen we fietsen voor verkoop en repareren we fietsen.

Vakfietsen (onderdeel van Vakmensen) heeft twee vestigingen: een aan de Curieweg 16 in Zwolle en een op het terrein van Hogeschool Windesheim.

Onze tweedehands fietsen en reparaties zijn aantrekkelijk geprijsd. Door bij ons een tweedehands fiets te kopen, kunnen wij nog meer werk bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en ze opleiden tot gediplomeerd fietsenmaker.

Wij willen de fietsenwinkels niet in de wielen rijden, maar juist helpen door fietsenmakers op te leiden. Het is het mooist als onze mensen doorstromen. Onze medewerkers beginnen met het uit elkaar halen van de fiets. Uiteindelijk kunnen ze een afdankertje opknappen. Als ze willen leren hoe een krom wiel weer recht te maken is, of hoe je een ketting moet spannen, dan kan dat.

Vakmensen

Werk geeft ritme en zin, zorgt voor sociale contacten en biedt perspectief. Bij Vakmensen vinden we dat iedereen die wil, een plek op de arbeidsmarkt moet kunnen krijgen. En dus draaien we het om. Solliciteren is niet nodig, iedereen is geschikt. Er is altijd iets dat je kunt doen of kunt leren!

Meer weten over Vakmensen? Kijk op onze website.